dilluns, 14 de gener del 2013

OLIVER TWIST


Sempre m'havia fet una mica de mandra aquesta enèsima revisió del clàssic de Dickens dirigida per Roman Polanski el 2005. Però ara que tornen a estar de moda les adaptacions d'obres literàries del XIX -"Los miserables", "Jane Eyre"-, he recuperat aquest títol i d'aquesta manera he pogut completar la filmografia del polonès. I cal dir que el seu treball a "Oliver Twist" és impecable: conté tota la seva proverbial facilitat narrativa, no desmereix d'altres versions i brinda una ambientació al Londres victorià certament notable.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Per molt de moda que es posin les adaptacións d'obres literaries del segle XIX continuaré pensant que no fan per mi >_<

Pilar ha dit...

A mi em va encantar. La recreació de l'època i dels personatges és magnífica. Estic segura que a Dickens li encantaria. ^0^

Sandra Mantas ha dit...

Trobo que està ben feta, però no em va apassionar gens. No recordp haver vist altres versions, així que no puc comparar.

Una abraçada.

ricard ha dit...

pons007: Doncs algunes resulten modernes a la seva manera. Prova amb "Orgullo y prejuicio" (Joe Wright, 2005) o "Jane Eyre" (Cary Fukunaga, 2011).

Pilar: Jo també ho penso.

David: N'hi ha una de musical: "Oliver!", dirigida per Carol Reed el 1968; no està malament. La canònica és l'adaptació de David Lean del 1948, amb Alec Guinness.

Una abraçada.